24 jaar alweer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu 24 jaar alweer - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu

24 jaar alweer

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

03 November 2008 | Suriname, Paramaribo

24 jaar alweer

Hij Allemaal

Ten eerste wil ik iedereen bedanken die aan mij heeft gedacht op mijn verjaardag. Ik heb veel telefoontje en smsjes gehad.

Mijn laatste week als 23 jarige jongen,

Afscheidsfeest Linde
Dinsdag zijn we met zijn alle uit eten geweest bij Hot Pot. Dit was een Chinees restaurant waar je uiteraard met stokjes moest eten. Echt goed ging mij dat natuurlijk niet af. Maar was wel heel gezellig. S’avonds gingen we met 10 man bowlen, en na de Nederlaag tegen mijn moeder in Schotland had ik iets recht te zetten voor mezelf. Mijn eerste beurt had ik maar 3 kegels om, maar daarna was ik los. Toch wist ik maar 1 strike te gooien, maar met een X aantal spares had ik toch de 130 punten gehaald. Met kop en schouders stond ik bovenaan.

Woensdag avond heb ik dan echt afscheid genomen van Linde. Erg jammer dat ze naar huis want we hadden het heel gezellig samen. Hopen dat dinsdag leuke nieuwe mensen komen.

Vrijdag ben ik wederom gaan bowlen, nu met 2 meiden. Nou ja dit moest een zekerheidtje worden natuurlijk. Maar zo gemakkelijk ging mij het dit keer niet af. Ik had het eerste potje net gewonnen met slecht 90 punten. Het 2de potje waren de dames in vorm en ik kon niet wachten tot de tijd erop zat. Na 6 beurten was de tijd gelukkig voorbij want ik stond tegen een achterstand aan te kijken.

Zaterdag de dag voor mijn verjaardag. Ik heb lekker heel de dag Tv liggen kijken. Eerste Man-united- hull toen Spurs-Liverpool en daarna de topper PSV- W2 Stilburg. Tussen door even boodschappen gedaan voor het feestje. Broodjes, sap, soft, chips en natuurlijk bier.
S’avond was er een optreda van Mr Vegas& Tony Matterhorn die bezig zijn aan hun afscheidstournee (godzijdank). Dit zijn grote artiesten uit Jamaica volgens mij?? Nou ja ik had nog nooit van ze gehoord, maar blijken toch naam te hebben. Er waren ongeveer 3000 mensen, en de kaartjes kosten toch een slordige 45 SRD ( 12 euro). Daar moeten ze hier minimaal een dag voor werken. Nou om iets voor 12 kwam eerst Tony, en iets na 12 kwam dan Mr Vegas. Leuk om mee te maken, maar niet voor herhaling vatbaar!! Ondertussen had de klok ook in Suriname 12 keer geslagen en was ik nu officieel 24 jaar oud.

Zondag 2 nov.
Mijn verjaardag in Suriname!!! Ik was vroeg opgestaan om de koelbox te vullen en broodjes te smeren voor mijn gasten.
Om 9 uur hadden we afgesproken bij de waterkant, en iedereen was optijd!!!! Het gezelschap bestond uit mijn huisgenoten, de Surinaamse familie en Prisje en Emmatje. We hadden een bootje gehuurd om een dolfijnentour te maken. Na een klein half uurtje varen hadden we de eerste dolfijnen al gezien. Later zagen we er nog veel meer, helaas hebben we het niet duidelijk op camera vast weten te leggen, ondanks onze professionele fotograaf aan boord. Goed genoeg van de beesten gezien, ik vond het indrukwekkender om te zien hoe plaatselijk het aan de overkant regende ( zie foto). Wij hielden het gelukkig droog, en we vaarde verder naar Brownspunt!!! Hier loopt de rivier over in de zee, waar we natuurlijk heerlijk hebben gezwommen. Rond de klok van half 3 werden wij ook verrast door een plaatselijke regenbui waardoor we onze terug tocht hadden ingezet!! Op de boot scheen tevens weer volop de zon. Helaas ben ik in slaap gevallen en ben ik nu zo rood als een kreeft!! Maak ik nooit meer mee denk verbrandt op mijn verjaardag!!!
S’avonds zijn we met ze 7e sjiek (voor Surinaamse begrippen) uit eten geweest bij De waag. Een heerlijk Carpaccio en daarna een bang bang vis. Als verrassing kreeg ik nog Emmatje en Prisje een taart met een kaarsje erop!! Nou het lukte prima om ze allemaal in 1 keer uit te blazen dus mocht ik een wensje doen!! Maar mag hem niet verklappen!!!

Nou maandag was gewoon werk dag!! Ik dacht dit gaat weer zonder standaard werkdag worden. Er was namelijk geen stroom en dat ging heel de dag duren. Dus ik kon weer heel de dag niks doen. Maar een paar collega’s moesten in de stad een vloer schuren en schilderen. Dus ik dacht waarom ga ik niet met ze mee, zo gezegd zo gedaan. Ik dacht zo’n groot schuurmachine mee en daar gaan we!! Maar tot mijn grote verbazing liggen er 2 kleine handschuurmachines in de auto. Gelukkig is het maar een opvlakte van 250 m2. Kruipend met 35 graden aan mijn kop ga ik door de ruimtes heen Toch had ik eindelijk voldoening in mijn werk. Ik ga zelfs de hele week mee!!!

Nou dat was het dan weer mijn geweldig verhaal. Helaas weet de postbode mijn huisje nog niet te vinden, want slecht 1 kaartje heeft pas de eindbestemming bereikt. Ik weet dat bedoelingen goed zijn hoor!!!

Nou tot ziens maar weer.



  • 03 November 2008 - 21:09

    Mark Wijngaards:

    He Maus, hier een berichtje vanuit het kille Etten-Leur. Heb je nog iets mee gekregen van de F1? Het was in ieder geval super spannend want in de allerlaatste bocht viel pas de beslissing. Massa was 30 sec. wereldkampioen en daarna werd Hamilton dat.
    Je verjaardag was gezellig zo te lezen, op naar de 25!
    Groetjes Mark (Kristel en Fien)

  • 03 November 2008 - 22:59

    Ellen:

    Zo te zien doet de welvaart je goed want wat ziet mijn oog op die foto met blote bast...een buikje! Lekker he Surinaams eten en dat de hele dag door ;)

    In iedergeval een leuke verjaardag gehad.
    Heb vandaag trouwens je brief gelezen die je naar Campanile hebt gestuurd. Vanaf ben ik weer heel actief met berichtjes!

    X El

  • 04 November 2008 - 10:30

    Bjorn:

    He maus. Leuk dat je een brief hebt gestuurd. inderdaad een beetje jammer van Barry. Ik heb gisteren mijn visum binnengekregen, lekker makkelijk via de post, Had jij ook kunnen doen. dus ik ben er helemaal klaar voor, alleen nog precies 3 weken wachten en hard werken.

    mazzel

  • 04 November 2008 - 16:00

    Moeder .:

    Ik heb je bericht
    gelezen erg leuk.Heb al een beetje spijt dat ik Bjorn naar jou laat komen.Maar zo gezegt,zo gedaan.liefs je moeder.

  • 05 November 2008 - 11:55

    Juud:

    Heeey ouwe!!!

    nOg van harte he1

    dikke kus judith

  • 08 November 2008 - 22:09

    Marleen:

    Hoi Maurice,
    Ondanks / juist omdat je op je stage niet echt hoeft te werken, klinkt het alsof je het erg leuk hebt in Suriname! Leuk ook dat Bjorn langskomt. Supervet, die excursies die je daar maakt. Maar slapen in een hangmat in de open lucht? En dan aan de rivier zonder klamboe; lijkt mij niet echt een pretje..!
    Heel veel plezier nog, groetjes marleen

  • 09 November 2008 - 10:36

    Moeder:

    Hoi maurice.Ik wil jou en je surinaamse vriendinnen uitnodigen voor mijn open dagen a.s. donderdag en vrijdag Ik hoop dat er meer komen als op jou verjaardag.Verder gaat alles hier het zelfde.Werken werken en nog eens werken.Veel leifs van je moeder.

  • 09 November 2008 - 17:46

    Ilona:

    Heey Maus,

    Het ziet er erg gezellig uit je feestje! En de post kan wel wat langer duren. Sommige tantes hadden er 1 postzegel opgeplakt.. tja dan komt ie niet ver natuurlijk! Werk ze deze week. KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Maurice
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 26160

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: