Bergendal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu Bergendal - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu

Bergendal

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

27 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

He iedereen

Hier ben ik weer met mijn verhaal. Laat ik weer met het goede nieuws beginnen, ik ben geslaagd voor mijn salsa basislessen. Het leek een beetje op mijn schoolresultaten want ik was met de hakken over de sloot. Maar had ook niet anders verwacht, want danstalent heb ik niet!! Maar goed we gaan nu naar semi 1 dus we gaan er nog even mee door want ome Jan die 200pounders heb ik nog niet onder controle. Als ik dat kan stop ik.

Verder ben ik zaterdag weer eens een keertje op dagexcursie geweest. Kwart voor 6 opstaan!! Wij waren met ze 5e en nog een groep van 7e belgen. 2 meiden van onze groep waren natuurlijk weer eens te laat, dus we konden pas om 7 uur vertrekken i.p.v. half 7 . Na een lange reis over een onverharde weg kwamen we rond half 10 aan op plaats van bestemming “Bergendal”. We gingen 3 activiteiten doen, kajakken, hiking en met een kabelbaan tussen door de jungle. Wij begonnen met kajakken. We gingen een stukje met de stroming mee om vervolgens rustig rond te dobberen in een kreek. Daarna was het hard terug peddelen tegen de stroming in.
Onze 2de activiteit was de kabelbaan. We moesten een stuk omhoog lopen en vervolgens gingen we van platform naar platform door de jungle heen, verschillend van lengtes en niveau’s. De leukste was toch wel over de rivier heen, op 35 meter hoogte. Ja was een creatief idee, ik had zoiets nog nooit eerder gezien. (foto’s volgen)
Activiteit nummer 3 was hiking. Tijdens deze 1,5 uur durende tocht kregen we meer te horen over de geschiedenis van de Berg en wel door een Surinamer met een Rotterdams accent. De berg was een oude plantage waar veel slavenij heeft plaatsgevonden. Er werd veel goud gewonnen uit de berg. Op de top van de berg was een kerkhof en kwamen langs graven uit 1713. Bovenop de berg was ook het graf van de man die het einde heeft gemaakt aan de slavenij in Suriname. Militairen konden vanuit de top van de Berg het dal in de gaten houden. Alle boten werden gecontroleerd bij de versmalling. Het is de eerste berg vanuit Paramaribo en heeft een rijke geschiedenis. De excursie was geslaagd!!!

Rond half 8 was ik weer thuis en ik had nog een verjaardag voor de boeg van Shari en Krista. Na even wat te ontspannen ben ik samen met Robbert naar de verjaardag gegaan. De whisky cola stond klaar en ook waren er volop hapjes. Rond de klok van half 1 gingen we met ze alle door naar La Caff, een bar in het centrum waar we met 2 andere huisgenoten hadden afgesproken. Om Half 3 hadden we de taxi gebeld om door te gaan naar sza sza szu de plaatselijk nachtclub. Rond half 6 hadden we wederom een taxi gebeld om naar de vogeltjesfluitwedstrijd te gaan maar we waren nog net iets te vroeg dus zijn we maar gaan slapen. Natuurlijk genoeg gedronken die avond en 24 uur wakker geweest, dus jullie kunnen wel raden hoe ik me voelde. ( foto’s volgen)

Dinsdag weer een afscheidsfeest van HET meisje van het NACHTZWEMMEN! Dit keer gaan we bowlen i.p.v. nachtzwemmen. 4 nov. mogen we weer 3 nieuwe huisgenoten verwelkomen. Dan zitten we 1 week met ze 10e in huis terwijl er mag acht kamer zijn.

Helaas ontbreken jullie allemaal op mijn verjaardag. Helaas voor jullie want we gaan een bootje huren en naar dolfijnen kijken en waarschijnlijk nog wat andere dingen. Maar dat laat ik allemaal over aan me huisgenoten. Ik regel alleen het eten en het drinken. Eindelijk een keer warm weer op mijn verjaardag.
Bjorn jij ook alvast een fijne verjaardag, 24 broer we worden echt al oude lullen.

Oh even voor de duidelijkheid het tijdsverschil tussen Suriname en Nederland is maar nog 4 uur i.p.v. 5

Mijn verkoudheid is helemaal over, al moet ik af en toe nog wel een zakdoekje tevoorschijn halen, maar dat is meer als ik de uitslag zie van PSV.

Groetjes maurice

  • 27 Oktober 2008 - 18:25

    Papa:

    Ik lees wel dat je het uistekend naar je zin hebt daar. Je komt toch wel naar huis toe zeker of blijf je daar wonen Nog proficiat met het behalen van je salsa danslessen ik hoop dat je mij dat ook leert. Ik heb namelijk wat aan jou gevraagd maar ik heb daar nog geen antwoord op gehad maar jij heb het ook zo ontzettend druk dat komt nog wel.

    groetjes je pa

  • 27 Oktober 2008 - 19:01

    Roy:

    Nice!

  • 28 Oktober 2008 - 21:17

    Mark Wijngaards:

    Hé maus

    Zo te lezen gaat alles goed met je. Met ons gaat ook alles goed. wat het weer betreft kan je beter daar blijven hier is het koud en regenachtig kortom gewoon herfst weer.

    Groeten Mark Wijngaards

  • 30 Oktober 2008 - 08:19

    Bjorn:

    Als ik jouw was zou ik je verjaardag in de tuin vieren. ik doe het hier met alle vrienden en jupiler. tijdens mij verjaardag zullen we kijken hoe hamilton de wereld titel pakt.

    mazzel

  • 02 November 2008 - 12:48

    Mallory:

    hee maurice! wat een spannende dingen maak je allemaal mee! echt heel cool! ziet er ook erg gezellig(en warm)uit daar.
    maar goed, GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG :D
    veel liefs en een dikke kus Mall

  • 02 November 2008 - 13:07

    Eva Ne Jeroen +kids:

    lieve maurice
    we wilden je van harte feliciteren met je 24e verjaardag!
    maak er een hele gezellige dag van.
    dikke kus eva en jeroen en sebastiaan en jayden

  • 02 November 2008 - 23:26

    Ellen:

    Hey Maus,

    Happy B-day! Waarschijnlijk heb je er wel een zuipfestijn van gemaakt vandaag. Bjorn heb ik gisteren een dikke verjaardagszoen gegeven en jou heb ik een verjaardags handkusje gegeven dus die is nog onderweg naar Suriname.

    Nog ff een nieuwtje (of misschien ook niet omdat jij zo nu en dan ook wel wat hoort van Nederlandse bodem) als jij terug komt ben ik je collega niet meer... :(

    In iedergeval: Have fun op je verjaardag!

    kusje

  • 03 November 2008 - 20:04

    TanteToos / Ome Gera:

    Wij hadden je bericht van 27 oktober niet ontvangen daarom heb ik een email gestuurd op je bericht van 22-10 jl.
    Bij deze van ons nog van harte gefeliciteerd met je 24ste verjaardag. (Foutje in de vorige email) Groetjes en neem er een namens ons.

    Tot ziens Tante Toos en Ome Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Maurice
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 26157

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: