Fijne kerstdagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu Fijne kerstdagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu

Fijne kerstdagen

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

21 December 2008 | Suriname, Paramaribo

He allemaal
Hier maar weer eens een bericht uit Paramaribo. Op het werk begint het behoorlijk druk te worden. Ik ben bezig met het bijwerken van de website, omdat daar 2,5 jaar niets is aan gedaan. Ik begin steeds beter door te krijgen hoe het allemaal werkt, maar makkelijk is het nog steeds niet. Maar goed ik kom mijn tijd goed door en kan makkelijk de laatste 6 weken vooruit. De pauze sla ik vaak al over, de voetbalsites bekijk ik na werktijd en op msn ben ik amper meer te zien. Goed als de computer een beetje mee zou werken ging het allemaal een stuk makkelijker. Maar hij heeft vaak een uur nodig om opgang te komen. Ik heb nog ongeveer 25 werkdagen dagen te gaan en in die korte tijd moet ik nog heel wat dingen afronden. Maar goed ik kan het besten werken met druk op de ketel.
Buiten werktijd is het allemaal wat rustiger. In de plaatselijke kroegen kom ik weinig meer en ook de casino’s probeer ik te ontlopen. Zo af en toe gaan we nog ergens eens wat eten en daarna wat drinken. Maar ik neem voornamelijk wat rust. Na het werk hangmateren, lezen en soms zelfs koken.
Want de laatste keer dat ik mijn gezicht heb laten zien in de club werd ik van alle kant herkend door zowel de eigenaar als het personeel van frietpunt.nl .
Verder breng ik veel tijd door met mijn 2 nieuwe vriendjes. Onze achterburen hebben 2 puppy’s gekocht. Een naam hebben ze nog niet, maar ja dat hoeft ook niet wat ze luisteren toch niet. 1 pup is een rottweiler en de andere is een pitbull. Het zijn zulke relaxte beesten, ze leven een beetje onder het motto "alles kan kapot". Ze bijten en ze vechten wat af. Het liefst neem ik ze alle 2 mee naar huis, maar ja de pitbull is verboden in Nederland en die rottweiler is nu al een dikzak.

Nou de weersvoorspelling beloven dit jaar ook weer niet veel goeds, ik moet het dit jaar wederom doen zonder een witte kerst. Al komen de liedjes Dreaming of a white Christmas en let it Snow dagelijks voorbij, de kans acht ik erg klein dat dat gaat gebeuren. Een echt kerstgevoel heb ik niet. Hoe groen dit land ook is, een echte dennenboom heb ik nog niet gespot, geen kerstversiering in de straten en vooral dit weer brengt mij niet echt in de kerststemming. 1 klein kunstkerstboompje zonder kerstversiering moet ons huis opvrolijken.
Eerste kerstdag vier ik bij de Surinaamse familie waar we surprise hebben met ze 11e , 2 kerstdag gaan we lekker uiteten met de overgebleven huisgenoten.

Voor iedereen die een kerstkaart heeft ontvangen en zich afvroeg waarom de envelop vroegtijdig geopend was komt hier het verhaal. Met veel liefde en plezier heb ik de enveloppe dicht staan likken, eenmaal aangekomen op het postkantoor bleek het in totaal bijna 10 euro duurder te zijn dan als ze open waren. En ja ik blijf een zoon van Ans Hapers dus heb ze weer voorzichtig opgetrokken.
Nou ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen.
Groetjes Maurice

• 22 December 2008 - 10:27

Ellen:

Aah Mausje,
    Ondanks dat je het zonder kerstversiering en glazen huis moet doen, wens ik jou ook fijne feestdagen.

En waarschijnlijk kun je je daar ook vol vreten met de kerst!

Xx

• 22 December 2008 - 11:27

Mallory :

Hee Maurice! wat een schattige hondjes zijn dat zeg! Hele fijne kerstdagen, je tijd daar is nog maar kort dus geniet er van!
    Liefs en dikke kus

• 22 December 2008 - 15:30

Stephan:

Hoi Maurice,

Bedankt voor de leuke kerstkaart. We zullen je gekwats wel missen met kerst. Veel plezier daar met kerst en oud- en nieuw. Tot over een dikke maand.

Groeten,
    Stephan

• 22 December 2008 - 18:45

Corry Maas:

Maurice ik heb juist een mailtje verstuurd.
    Maak er met die dagen toch iets van en nogmaals bedankt voor de leuke kerstkaart.
    Mis je nu toch een beetje de familie?
    Groetjes.

• 22 December 2008 - 19:16

Papa:

hoi maurice

dit is de eerste keer dat ik lees dat je het druk hebt. nou dan er maar is flink tegen aan dat je werk af is als je naar huis komt. verders wens ik jou en je huisgenoten een zalig kerstfeest en tenslotte moet je surinaamse geldstukken meebrengen als het kan van ieders een stuk je krijgt er wel nederlands geld voor.

groete je pa

• 22 December 2008 - 20:45

Godelief:

Hoi Maurice,
    Wat grappig dat je al die kerstkaarten weer open hebt staan trekken.., maar hartstikke bedankt, want het is echt een heel mooie kaart en een leuke verrassing om zomaar een kerstkaart uit Suriname te krijgen.
    Ik geloof dat ik toch liever kerst vier in een warmer land, want nu valt het even mee, maar vorige week vond ik er niks aan, al die kou, mist en zo.
    Zalig kerstfeest en heel fijne feestdagem, geniet daar nog effe van het lekkere weer
    groetjes,
    Godelief

• 22 December 2008 - 21:29

Ome Jan:

Hoi Surinamer,

Ik wist niet dat computers ook al een surinaams mentaliteit aan konden nemen. Bedankt voor de kerstkaart. Ook wensen wij jou fijne kerstdagen zonder boom en sneeuw en vooral een gezond en gelukkig nieuwjaar.

groet Jan

• 23 December 2008 - 07:40

Bjorn:

ja maurice jij ook een zalig kerstfeest. Maar beter een een warm kerst feest als een kerst met 2000 couvert en zeker 25 uur werken. Maar ja we staan er al helemaal klaar voor. Groetjes

• 23 December 2008 - 08:35

Roel & Lieke:

Hey maus,

bedankt voor je kerstkaart. heerlijk fout surinaams, geweldig! en een mooi verhaal met die geopende envelop! jij ook een goede kerst en succes de laatste paar weken!

Gr Roel en Lieke

• 24 December 2008 - 12:15

Jannie:

he Lieve Maus!

Wat een leuke kerstkaart zeg!
    Natuurlijk wens ik jou ook hele fijne kerstdagen en een heel leuk nieuwjaar.
    Ik zou maar lekker genieten van de zon, want het gaat hier weer heel koud worden!!!
    Ik zou het wel weten!

xx Jannie

• 25 December 2008 - 14:16

Stephan:

Hoi Maurice,

Het wordt tijd dat je terugkomt om mee naar PSV te gaan. Onder jouw support ging het nog goed (1 -5 in Utrecht). De Graafschap uit is de eerste waar je heen kunt op 1 februari. Laat maar weten als we kaaarten voor je moeten regelen.

Groeten,

• 28 December 2008 - 21:36

Ilona:

Heey maus,

bedankt voor je kaartje!
    Ik heb de kerst overleefd. Het was erg leuk bij de valk. Wel erg druk ;). Maar mijn kerst was wel samen met bjorn. Alleen oud en nieuw vieren we appart. Dus je kaartje klopt wel een beetje!! Veel plezier! Liefs Ilona

• 29 December 2008 - 14:28

Tante Toos:

Maurice
    Wij wensen jou een hele fijne jaarwisseling, met knallend vuurwerk?
    Nog bedankt voor de prachtige kerstkaart,was helemaal een verrassing voor ons. Je ziet er erg goed uit, een mooi bruin kleurtje hoor.
    De kerst is intussen voorbij, wij hebben prachtig weer hier dus niets te mopperen hierover,
    groetjes Gerard en Toos