Avond Casino en Personeelsfeest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu Avond Casino en Personeelsfeest - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu

Avond Casino en Personeelsfeest

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

12 November 2008 | Suriname, Paramaribo

He allemaal

Goed mijn eerste week als 24 jarige zit eral weer op. Natuurlijk vrij rustig aan gedaan want ben ook geen 18 meer natuurlijk.

Dinsdag zouden wij 3 nieuwe huisgenoten verwelkomen, maar i.p.v 3 kwam er maar 1 iemand opdagen. Mis communicatie. Maar goed de volgende dag stonden alsnog de andere 2 meiden op de stoep. We zijn met heel het huis uit eten geweest en ik had voor het eerst “POM” typische surinaams. Het was ook de laatste keer! Doe mij maar frikandeltje speciaal. Maar goed het was best gezellig!! Het huis is weer overvol.

Vrijdag avond hadden we een mannen avond. Eylard, robbert en zijn naar het casino gegaan. 1 van de laatste keren dat ik met Robbert opstap was geweest kwamen we in een hels schietgevecht terecht. En ook dit keer was het weer raak. We hadden besloten om op de fiets richting het casino te gaan omdat het namelijk maar 1 kilometer verder op zat. Met de haven in zicht worden we ineens overvallen door een iets wat onvriendelijke meneer (politie). We werden gedwongen om te stoppen omdat we beide niet beschikte over licht. Op een onvriendelijke manier verwees hij ons naar de politiepost waar we onze boete gelijk cash konden afrekenen!! Robbert en ik waren hier natuurlijk niet zo van gediend, want dat geld moest verdubbeld worden in het casino. Eylard stond natuurlijk vrolijk aan de overkant te wachten omdat die stinkert wel licht had. Nou na een fikse boete van 10 srd (3 euro) mocht we ons tocht tevoet vervolgen. Na 100 meter waren we er eindelijk.
Nou gratis entree, gratis eten en drinken en zelfs gratis pakjes sigaretten voor de liefhebbers. Nou ik klap even 50 srd op de roulette tafel en krijg maar liefst 50 fiches. Het casino is net geopend en dat was ook te zien aan de croupier. Ze gooide maar liefst 2 keer de bal fout en tot overmate van ramp gooide ze ook nog eens 2 keer de bal uit de bak. Nou uiteindelijk was ik natuurlijk door mijn fiches heen, maar Robbert had net gewonnen dus heb ik maar weer bijgekocht. Dit keer leg ik maar 20 in. Na ruim een uur spelen had ik mijn verlies terug gedwongen naar 10 srd. Ik ging mijn geluk beproeven bij de Blackjack, waar de andere jongens al hadden plaats genomen. Ook hier was het niveau van de croupiers dramatisch. Ze waren half bekend met de regels, betaalde verkeerd uit en we kregen bijna 20 srd teveel aan fiches omdat ze ook niet konden tellen. Gelukkig voor hun was er ook een controlerend persoon aanwezig om de foute te corriseren. Nou ja de biertjes, whiskey en malibu’s waren natuurlijk niet aan te slepen. Helaas ging het op de blackjack tafel net iets te snel, binnen enkele minuten was ik alles kwijt. Eylard was ondertussen al naar de kroeg en ook Robbert was door al zijn geld heen. Nou ja ik had nog 50 srd bewaard en ook Robbert en ik zijn maar een afzakkertje gaan drinken. Wederom onze fiets gepakt maar ditmaal met succes. Toen het ook daar op zijn einde liep, stelde Robbert nog voor om naar de Club te gaan. Ik vroeg aan hem hoe hij dat wilde gaan doen zonder geld. Ik had nog 23 srd en de entree is al 25. We moesten er ook nog met de taxi heen en nog naar huis kunnen. Ik weet niet hoe ik ben overtuigd maar voor ik het wist zat ik de taxi. 10 minuten later stond ik in de club met bier maar zonder geld. We waren rond half 5 thuis alle 2 zonder 1 cent opzak. Ja we hebben ons kostelijk weten te vermaken. Bjorn wij gaan ook zeker naar het casino!!!

Zaterdag vroeg op voor de kraker Arsenal- Man-united en daarna lekker naar het zwembad. Zaterdag avond weer eens een afscheidsfeest van hun huisgenoot.

11 nov bestond het bedrijf precies 5 jaar ( Lustrum feestje). Tijd voor een personeelsfeest.
We werden ontvangen in Khazana voor een welkomsborrel daarna zijn we heerlijk uiteten geweest bij een wokrestaurant. Voor Surinaamse begrippen was dit een erg luxe restaurant. Ik had mijn buikje volgegeten met verse salade, heerlijke soorten vis en als toetje had ik een kinderijsje genomen samen met de aanwezige kinderen in het gezelschap. Op het avondprogramma stond bowlen. Nou dit was de 3de keer in 2 weken tijd dat ik ging bowlen. Ik had voor mezelf een persoonlijk baanrecord neer gezet van 139 punten, maar eindigde tereurstellend 3de. Het was een gezellige avond!!

Komende weken staan er nog wat afscheidsfeestje op het programma en over 2 weken is Bjorn er al.

Groetjes Maurice

• 12 November 2008 - 14:52

Sanne:

Jeeeeh weer een vermakelijk verhaal voor onder werktijd!!! Weer 5 minuten van mijn tijd voorbij... 3 euro boete, tjee maus, ik zou een fonds oprichten voor donaties. In dit tempo hou je niets over... Misschien professioneel gaan bowlen anders?

In ieder geval leuk om wat van je te horen!

Kus Sanne

• 12 November 2008 - 17:57

Aagje:

Hey bowl-held,

Het is echt leuk om je verhalen en foto's te bekijken. Als je terug bent mag je je bowl-talent laten zien! Veel plezier nog!

xx

• 12 November 2008 - 19:13

Linde:

Hahaha wat een heerlijke verhalen! En die stinkerd van een Eylard MET licht! Mis jullie wel! Dikke kus!

• 13 November 2008 - 10:33

Barry:

Ha Maus,
    Super van je verhalen, leuk dat je ook naar het casino bent geweest, Iets minder geluk gehad dan wij,, ( met name Rob en Berdien) Hier in Nederland is het gezellig, zaterdag op stap geweest met Roy, was weer een gezellige bedoeling.
    Groeten Barry

• 13 November 2008 - 18:13

Ome Jan :

Maurice ,werk je ook weleens, want ik lees alleen maar van afscheidsfeestjes, personeelsfeestjes, welkomsfeestjes,salsadansen, de club, het casino etc.etc.Maar als je net zo hard werkt dan mijn surinaamse collega`s, dan weet ik genoeg!

groet Jan.

• 13 November 2008 - 19:10

Bjorn:

he maat. inderdaad nog 2 weken. ben er ook echt aan toe. druk op het werk, daar wordt je bang van, iedere week wel een partij van heel veel geld. Als ik kom, mag ik wel hopen dat er een bed vrij is in dat huisje, want slaap niet heel mijn vakantie in een hangmat, Nou ik heb er gruwelijk veel zin in, Heb ook gekeken voor de excursie, maar ze schrijven er weinig over in de boeken,Dus jij mag kiezen, Maar brownberg lijkt me ook wel mooi. Mazzel

• 13 November 2008 - 20:31

Mark:

Hé maus leuk om je verhaaltje weer te lezen. Hier is alles ok. Ik ga morgen naar de voetbal kraker NAC tegen heracles hoop op een gezellig avondje NAC

Groeten Mark wijngaards

• 22 November 2008 - 14:34

Roel:

Hey Maus,

hoe staat het er mee?
    volgens mij is je broer z'n koffers al aan het pakken dus over een paar dagen kun je suriname echt onveilig gaan maken.

ben benieuwd naar jullie avonturen!

groeten Roel

• 22 November 2008 - 16:20

Ilona:

Heey schoonbroertje!!

Wat een super idee dat bjorn zijn haren ook zo kort gaat knippen!! Zodat jullie extra op elkaar lijken. Lief van je om hem op dat idee te brengen ;).. Heel veel plezier met zijn 2tjes. Kus

• 23 November 2008 - 13:37

Tante Toos:

We hebben jou weer gevonden! Wat een gefeest zeg,hoe moet dat hier ooit weer goedkomen. Nog even en Bjorn is er, die heeft er echt zin in.
    En wat dat eten betrefd, kom je zo rond als een ....terug. We mogen niet discrimineren he.
    Groetjes Toos

• 24 November 2008 - 08:28

Bjorn:

nog 26 uur en dan vertrek mijn vliegtuig richting mijn maatje en de zon.

• 24 November 2008 - 14:17

Huub De Kort:

Hallo Maurice,
    Dit is niet echt een reactie op alles wat ik vind op jouw nieuwsgierigheid-wekkende site. Ik zal je vertellen wat dit wel is. Dit is een soortement bericht van een (héél) ouwe vriend van jullië pa.

Maurice, als het goed is zie je momenteel in Paramaribo al de posters hangen van een optreden van Kenny B. Hij zal op 19 december a.s. zingen in de Flamboyant. Een reggae-ster. Als ik het goed heb begrepen nogal goed aangeschreven in Suriname. De grap is dat hij een maatje van mij is. De muziek ontstaat in een klaslokaal van een oud schooltje in Tilburg, waar ik ook een lokaal huur als atelier. Ik maak daar mijn onsterfelijke kunst. Kenny (Kenneth) en ik bepreken er regelmatig de toestand in de wereld, het gedoe van de homo sapiens, soms toegespitst op zijn primitieve driften als hebberigheid, of soms ook op zijn liefdesleven - altijd een boeiend onderwerp.

Maar wat moet jij met dit alles?

Niets, niets Maurice.

Wat ik alleen wilde zeggen is dit: Ga naar dat optreden! Ik zal proberen je bijtijds nog een foto op te sturen of te mailen. Bijvoorbeeld een foto van de ster en mij. Met een groet of zo. Die kun jij dan misschien in de Flamboyant aan hem overbrengen. Dat moet toch leuk zijn lijkt mij.

Overigens treden die avond nog twee bands op.

Je hoort nog van me. Als ik het goed begrijp gaat Bjorn trouwens elk moment de lucht in om jou te komen bezoeken? Veel plezier samen! En groeten, ook aan Jos, Ans en Stefan.

Houdoe,

Huub de Kort

• 25 November 2008 - 11:21

Ilona:

Heey Maus, Nog heeel even... En dan is je broertje er!! Ik heb hem net op het vliegtuig richting jou gezet! De weg erheen was een ramp! Vanaf Raamsdonkveer tot de afslag Schiphol was er een file! Bjorn zat behoorlijk te stresse maar gelukkig waren we op tijd! Heel veel plezier. Kus