Het rustige leven - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu Het rustige leven - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu

Het rustige leven

Door: Maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

13 Oktober 2008 | Suriname, Paramaribo

He allemaal

Nou ik zal maar weer eens een berichtje plaatsen ook al heb ik wat rustigere weken achter de rug.

Ik wil beginnnen met het goede nieuws dat Bjorn 25 nov een bezoek gaat brengen aan Suriname. Ik heb daar natuurlijk super veel zin in. 25 nov is het hier ook een grote feestdag dus zorg maar dat je goed slaapt in het vliegtuig bjorn. Want we gaan flink wat Djogo’s Parbo bier zuipen. We houden veel contact over wat je mee moet nemen, en wat we precies allemaal gaan doen.

Begin deze maand ben ik begonnen met salsalessen, ik zocht een hobby/bezigheid om mijn vrije avonden door te komen, aangezien alle bakra’s op Salsa zitten was mijn keuze snel gemaakt. Ik dacht laat ik eens gezellig mee doen. Aangezien ik de eerste les had gemist wegens mij excursie mocht ik bijna niet meer deelnemen aan de klas omdat hij vol was. Maar omdat ik een jongen was, was ik van harte welkom. Nu bestond het gezelschap uit 3 jongens en 35 meiden allemaal bakra’s. Gelukkig komen er wel wat surinaamse jongens vrijwillig helpen om met de meiden te dansen/sjanzen. Ik kan namelijk niet met 10 tegelijk dansen en sommige vrouwen tellen wel voor 2. Goed het gaat best aardig, en het is nog leuk ook. Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van mijn vooruitgang.

Verder ga ik met regelmaat stappen op donderdag en zaterdag. Super gezellig, leuke muziek, goedkoop bier/cocktails en een te veel aan vrouwen. Verder breng ik mijn weekend door in het zwembad en voor TV. Echt heerlijk om hele weekenden vrij te zijn, en geen verplichtingen te hebben.

Nou ja ik zal ook eens een keer iets over het werk vertellen want daar breng ik tenslotte de meeste tijd door, en daarvoor ben ik ook gekomen. Nou het werk ik redelijk, wel leuk maar ver van geweldig. Zit hele dag op mijn stoeltje naar mijn computer te kijken. Soms ga ik er ook op werken maar dan moet internet het wel doen. En dat is echt een ramp hier, je wordt er niet goed van. Zit nu alweer vanaf vrijdag ochtend zonder internet. Maar goed mijn eerste opdracht is zo goed als af, ik heb de brochure van het nederlands naar het engels moeten vertalen en tevens beide een nieuwe look gegeven. Ik zat een beejte zonder werk omdat de baas nog op vakantie was. Toen hij terug kwam stelde ik voor om de website te uploaden, en de nieuwe producten op de site te plaatsen. Tot mijn grote verbazing weet hier niemand een wachtwoord en wie de host is” onbegrijpelijk”. Een stagiare heeft dit 2 jaar geleden opgezet en er heeft daarna niemand meer naar gekeken. Zo hebben jullie een klein beetje indruk hoe hier gewerkt wordt. Als opdracht krijg je dan, probeer er maar achter te komen. Maar goed het schijnt dat je er gewoon aan moet wennen en zeker niet druk moet maken. Dus dan doe ik dat ook maar niet.
En pa die vrouwelijke schilders laat ik maar thuis, want die slapen op de steiger, die voeren echt geen flikker uit op een dag. Die zijn al ruim 5 weken beizg met zijn 4e om de buitenkant van het bedrijf te schilderen. Terwijl jij in die tijd heel Campanile in verf hebt gezet.


Oh bedankt voor de vele reacties over het nachtzwemmen. Ik hoor dat het nog wel een hot-item is in Nederland. Maar dat is nergens voor nodig hoor. Het was nachtzwemmen geen naaktzwemmen.

Afgelopen weekend heb ik een Hindoestaans feestje gehad van een collega die 40 werd. Het was oke, maar leuk om zo’n cultuursfeestje mee te maken. Er was volop eten en drinken en na het eten kwam de sterken drank op tafel. Hij had maar liefst 60 flessen Red Label gekocht. Iedereen kreeg zijn eigen fles op tafel met een fles cola en ijs ernaast. Dus om mee te gaan in hun tradities, heb ik mij gewaagd aan die Red Label. Dus jullie konden wel raden hoe ik mij voelde zondag. Gelukkig werd ik wakker met de stem van Roy aan de tefefoon, was leuk je gesproken te hebben maatje. Had vernomen dat de kennismaking met Berdien een grote klapper was in de Tip. Ik ben ook reuze benieuwd!!!

Het huis is inmiddels vol, we wonen er voor het eerst met zijn 8e. Heet gaat echt best goed onderling, ook al kunnen we elkaars bloed vaak drinken, de sfeer wordt wel beter. Gisteren samen film gekeken en vanavond allemaal pannenkoeken eten.

UITNODIGING MAURICE BIRTHDAY’S PARTY
OVER ONGEVEER 3 WEKEN BEN IK JARIG. JAJA AL WEER BIJNA 24 JAAR, EN JULLIE ZIJN NATUURLIJK ALLEMAAL HARTE WELKOM OP MIJN VERJAARDAG. EN NATUURLIJK IS OOK AANHANG WELKOM. HET FEEST IS OP ZONDAG 2 NOVEMBER EN BEGINT OM 8 UUR LOKALE TIJD. ADRES SCHIETBAAN 27 TE PARAMARIBO. LATEN JULLIE OPTIJD WETEN ALS JE VERHINDERD BENT I.V.M.MIJN BOODSCHAPJES.

  • 13 Oktober 2008 - 13:56

    Annika:

    Hai Maurice,

    wat een heerlijk leventje heb jij toch he! beetje werken, stappen, salsalessen nemen..
    leuk dat bjorn komt! ik heb helaas net niet genoeg gewonnen met m'n staatsloten dus dat gaat 'm niet worden!
    en nog bedankt voor je smsje op m'n verjaardag!

    kus!

  • 13 Oktober 2008 - 16:59

    Tante Toos Ome Gerar:

    Leuk hoor jou mailtjes te lezen,je kunt gerust schrijver worden.
    Afgelopen zaterdag naar het smartlappenfestival geweest in Hulten, naar het optreden van Toon, en met jullie mam in de jury. Het was er gezellig.O,ja 2 nov. proberen we te komen....
    Groetjes van ons

  • 13 Oktober 2008 - 17:43

    Berdien:

    Hey Maurice,

    Als jij me wilt leren kennen dan moet je maar terug komen naar nl. of jij betaald ff een vliegticket voor ons dan willen we wel ff op je verjaardag komen. wat wil je hebben een fles Red Label, haha.
    Gaan we dan ook lekker salsadansen.

    Ik ben wel jaloers op je hoor, lekker alle dagen in de zon. gezellig stappen.

    je zal nog wel genoeg over mij horen ik over jou.

    Groetjes Berdien

  • 13 Oktober 2008 - 18:11

    Maurice:

    He pa als die schilders hier aan het werk ziet krijg je het weer spontaan aan je hart. Het lijke een stel kleuters met een kwast, alles zit onder de verf. geen afplak tape geen zeil. Wat een drama. Oh ja en moeder ik ben weer naar de kapper geweest, weer lekker kaal, nog korter dan voorheen. Hakkuh

  • 13 Oktober 2008 - 18:27

    Papa:

    Ik heb je brief weer gelezen het is allemaal heel interressant wat je daar meemaakt. Ik kom op 2 november niet op het feest ik heb een afgevaardigde gestuurd die komt de 25 november langs. Hoe heet die firma eigenlijk waarvoor je werkt en de naam van je baas natuurlijk want bij de fa Volders willen ze dat wel weten. Vandaag ben ik bij Campanile klaar gekomen je hebt de groete van iedereen die je kent ze hebben erg goed voor mij gezorgd dus daar hoef je zelf niet druk over te maken. Tot slot nog even over de salsa dans kun je er al iets van of zit je achter die 35 meiden aan. Nu ga ik echt stoppen de groetjes van je PA

  • 13 Oktober 2008 - 18:27

    Papa:

    Ik heb je brief weer gelezen het is allemaal heel interressant wat je daar meemaakt. Ik kom op 2 november niet op het feest ik heb een afgevaardigde gestuurd die komt de 25 november langs. Hoe heet die firma eigenlijk waarvoor je werkt en de naam van je baas natuurlijk want bij de fa Volders willen ze dat wel weten. Vandaag ben ik bij Campanile klaar gekomen je hebt de groete van iedereen die je kent ze hebben erg goed voor mij gezorgd dus daar hoef je zelf niet druk over te maken. Tot slot nog even over de salsa dans kun je er al iets van of zit je achter die 35 meiden aan. Nu ga ik echt stoppen de groetjes van je PA

  • 13 Oktober 2008 - 19:44

    Ome Jan:

    Sorry Maurice, maar 2 nov. ben ik verhinderd. Maar alvast van harte gefeliciteerd met je 24 ste verjaardag. Trouwens je huis zal wel snel vol zijn als je een stel van die 200 ponders van de salsa dansles uitnogigt.

    groet Jan

  • 15 Oktober 2008 - 07:59

    Bjorn:

    Ja maurice. denk dat er maar weinig mensen op je verjaardag gaan komen. Zo leer jij je vrienden kennen.

    afgelopen vrijdag met berdien in de tip was een groot succes. moeten we vaker doen. Ze waren moe van het zwemmen. terwijl roy en ik hard werken en gewoon aanwezig waren.
    maar dat ze reageert op de site maakt het een beetje goed. al is de teleurstelling moeilijk te verwerken.

    Ik heb gisteren me prik gehaald voor gele koorts. en heb wel geld gewonnen met mijn staatslot. € 58,50.

    Zaterdag gaan we met het gezin skieen in landgraaf. daarna een avondje nac waar wij met 13 man van de groep aanwezig zullen zijn.

    Mazzel

  • 15 Oktober 2008 - 15:08

    Ilona:

    Hey maus,
    Helaas kom ik 2 nov. niet, en 25 november ook niet. Vind het nog steeds erg jammer.. maja reden heb ik al over de tel verteld. Bjorn is er klaar voor, al loopt ie nu te miepen over zijn spuiten. De verpleegster heeft verteld dat ie er ziek van kan worden. Zielig dat ie nu is ;) Veel plezier. Kus

  • 16 Oktober 2008 - 06:28

    Judith:

    Heeey Mauriceje!!!

    Whaha het hele huis vol?? Mag je blij zijn dat ik weg ben want anders werd het té druk met 2 druktemakers he!

    Hoe is het verder met je??!
    Nog steeds geen heimwee??
    en hoe gaat het smsen?? Of toch vergeten?

    Greetz daar en tot spreeks!

    Kus juud

  • 19 Oktober 2008 - 15:23

    Roel:

    Hey maus,

    je hebt het goed voor elkaar hoor. wat vrije tijd betreft is deze stage wel super geregeld. Ik hoop voor ej dat het werk niet al te veel gaat vervelen. ik ga van de week eens proberen te bellen.

    Ps: ik en lieke zijn helaas ook verhinderd op 2 nov.

    Gr Roel

  • 19 Oktober 2008 - 17:24

    Moeder:

    alles nog steeds oke Maurice.Zo te hooren vind je het wel leuk dat wij Bjorn stuuren.Misschien wel leuker als dat die oude ouders kwamen,want daar kun je niet zo mee op avontuur.Verder geen nieuws is goed nieuws.Je moet wel de telefoon op nemen als je ziet dat het je moeder is oke.LIEFS JE MOEDER.

  • 21 Oktober 2008 - 15:31

    Mark:

    He Maurice,
    Jammer dat we net terug zijn van een vakantie in Zuid-Frankrijk anders waren we graag naar Suriname gekomen. Kristel heeft altijd al willen salsadansen! Maar ja dat houdt nu dus op. Morgen met je broertje naar PSV, heb er al veel zin in. Leuk dat hij naar Parimaribo komt. Veel plezier weer en alvast een hele fijne verjaardag.

  • 21 Oktober 2008 - 18:34

    Eva En Jeroen:

    hey maus
    wat leuk joh dat je aan salsa dansen doet.
    en 10 vrouwen is toch geen probleem voorje...watje..
    leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar.
    en mis je het voetbal al een beetje?
    of nu psv het zo slecht doet mis je er niet veel aan.
    en bedankt voor de uitnodiging scheet,maar helaas komen we niet 2 november op je verjaardag.
    beetje ver weg parimaribo.
    maar als je weer in nederland ben komen we zeker langs.
    nou lieverd geniet nog lekker daar en we lezen je verhaal graag.
    dikke kus eef en jeroen en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Maurice
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 26156

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: