Een rustige week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu Een rustige week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu

Een rustige week

Door: maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

22 September 2008 | Suriname, Paramaribo

He Bakra’s

Ik zal maar weer eens een bericht plaatsen. Ik heb een relatief rustige week gehad, dus probeer het tenopzichte van het vorige bericht kort te houden. Inmiddels ben ik begonnen aan werk week 3, en begin me nu toch wel te irriteren aan het internet in Suriname. De helft van de tijd doet internet het niet, en de andere helft heb je maar 100 Mbps. Dus alles gaat mega traag, en daar pas je dan ook maar je werktempo op aan. Dus de helft van de dag doe je niks, en de andere helft alles op je gemak. Gelukkig heb ik wel leuke collega’s dus verveel me nooit. 1 collega weet alles over voetbal, van alle landen en van ieder jaar, hij kan zo het team van 1988 van PSV opnoemen. Dus we raken nooit uitgepraat.
Ook ben ik iedere dag weer verbaasd hoeveel Nederlands hier in Paramaribo zitten. In het weekend is altijd iedereen vrij, en als je dan op het zwembad ligt of in de kroeg staat is meer dan de helft Nederlands. Afgelopen week ben ik wat met huisgenoten gaan drinken, ieder had 3 cocktails en met de taxi heen en terug en je was einde van de avond 8 euro armer. Een taxi kost hier 1,5 en staat binnen een minuut voor je deur als je hem belt. Ze gebruiken hier 3 verschillende valuta’s. Je huur en excursies moet je betalen in euro’s je beltegoed en sommige menu kaarten zijn aangegeven in USA dollar en je de rest is in SRD.
Afgelopen zaterdag had ik een afscheidsfeestje van een huisgenoot van mij, die inmiddels ook al vertrokken is. We hadden eerst een stadswandeling gemaakt, terwijl PSV gewoon live op TV was( gelukkig niet gezien). En s’avonds had ze een feest gegeven thuis. En ineens stond ze daar tot mijn grote verbazing. 1 van de party gasten was Krista ( een vriendin van Aukje), die ik eerder had leren kennen in Breda. Gelukkig kwam ik er al na een uur achter dat zij het was . Zondag ben ik met haar en een vriendin nog even wat gaan eten. Was erg gezellig. Ze vindt het jammer dat jullie niet langskomen Roy en Aukje, en ik ook. Maar dan gaan wij wel samen opstap zonder jullie.
Voor de rest heb ik veel TV gekeken in het weekend, Live liverpool- stoke city, Bolton-arsenal, en chelsea manchester. Feyenoord-Ajax was ook live op TV maar half 8 was toch echt te vroeg. Het is wel vaak Spaans/Italiaans commentaar. Want ze jatten hier alles van andere landen, dus het is altijd afwachten wat voor commentaar en hoe goed beeld je krijgt.
Zaterdag ga ik op excursie met 2 huisgenoten de ouders van 1 van die huisgenoot, broertje ervan en een vriendin, wat ik ga doen is nog een beetje een vraag, maar ben dan 5 dagen weg. Ik zal ook waarschijnlijk op Guyaanse grond te recht gaan komen, dus die kan ik ook weer afstrepen volgende week :).

Pap en Mam
He pap en mam leuk dat jullie deze week gebeld hadden, en ook leuk dat jullie er mee bezig zijn om te kijken om deze kant op te komen. Ik heb er nog eens over nagedacht en ik zal het wel leuk vinden als jullie zouden komen. Ik vind het leuk als iemand eens kan zien hoe ik hier leef, want met alleen verhalen kan je niet echt een beeld schetsen. Ik denk dat het voor jullie ook een ervaring is, omdat jullie altijd alleen maar toeristische badplaatsen gaan. Dit is een hele andere wereld. Maar ik wil jullie wel vertellen dat het heeeeeeel veel geld kost, dat in november het kort regenseizoen begint, dus wel 30 graden maar je komt niet bruin terug moeder. En als je een excursie maakt, in hangmatten slaapt en moet wassen in een rivier. En je maakt heel veel excursies want de

Ga nu waterfietsen, want de regen kwam hier met bakken uit de hemel vallen. Je kan de straten niet meer zien, Gelukkig zitten er niet overal gaten in de weg.

groetjes uit Paramaribo

  • 22 September 2008 - 19:13

    Annika:

    hey maurice,
    leuk verhaal weer! je hebt het maar goed daar!
    have fun op die excursie..dat lezen we dan volgende week wel weer!

    en idd jammer van PSV hoor :D
    kus

  • 22 September 2008 - 19:38

    Roy:

    Nice!

  • 22 September 2008 - 20:29

    Roel:

    Prachtig!
    Tis echt een heel ander leven daar ja! jammer dat t zo ver weg is want als toekomstig huizenbezitter zit het er niet in om langs te komen.

    Wat betreft de inzamelingsactie, zie je mail!

    Groeten en veel plezier Roel

  • 23 September 2008 - 07:26

    Barry:

    Ja het is wat hé
    Maurice, volgens mij zijn door die regenbuien al je hormonen uit je lichaam gespoelt.
    Leuk dat ik je af en toe eens spreek op msn. Ik heb toch verder geen leven op school. Jou spreken is dan nog een beetje nuttig. Groeten Barry

  • 23 September 2008 - 12:12

    JUDITH:

    Heej lieve ex huisgenoot,

    Hoe is het met je??!
    Volgens mij zet je nog steeds met al je drukte de boel op stelten daar!!!

    Mis je me al??;) Waarschijnlijk hebben er al nieuwe huisgenoten mijn kamertje ingenomen! Ze hoort het ook1

    Geef iedereen een dikke knuffel van me!

    Kusjes juud

  • 24 September 2008 - 12:48

    Lieke:

    Hoi Maurice,

    Echt leuk om je verhalen te lezen, het is echt een mooie ervaring zo te horen! Een totaal ander leven!
    Zoals Roel zei, zit het er niet in om even langs te komen, maar ik heb mijn email adres ingevuld op deze site dus Ik blijf op de hoogte!

    Heel veel plezier daar nog

    xxx lieke

  • 27 September 2008 - 14:53

    Bjorn En Ilona:

    Wij zijn nog steeds aan het overwegen om te kijken hoe jij daar leeft. maar wachten vol spanning op de foto's van je excursie.
    En goedkopen vliegtickets.

    mazzel

  • 28 September 2008 - 21:49

    Ome Jan:

    Het heeft wat tijd gekost om je site te vinden. Daarom deze late reactie.Ik kom gewoon tot de conclusie dat je het prima naar je zin hebt. Als je straks terug bent in ned. ga je zeker naar het groot seminarie in Hoeven? Predikant is in ned. een uitstervend ras.

    groet jan.

  • 30 September 2008 - 20:50

    Anita, René & Justin:

    Hoi Maurice,
    zo te lezen heb je daar een luizen leven. We blijven je volgenen via deze site, dus zijn benieuwd naar het volgende verslag. Geniet ervan want hier in ned. is het volop herfst en is het leven veel hectischer. gr.

  • 01 Oktober 2008 - 17:50

    Risky:

    he mausje.

    Alles goed, met mij wel hoor. ben vandaag naar de dokter geweest, want heb last van mij oor, en daarom loop ik met een scheven nek. Ik heb twee prikken gehad van die eikel, en vieze tabletten die ze verstoppen in mijn gehaktbal. Rust vandaag lekker uit, maar hoop weer snel de oude de zijn. het is in nederland weer lekker hondenweer, dus ik vemaak me verder wel.

    Groetjes risky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Maurice
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 26160

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: