mijn e erste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu mijn e erste week - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu

mijn e erste week

Door: maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

08 September 2008 | Suriname, Paramaribo

He allemaal

ik ben hier ondertussen alweer bijna een week, en ik kan niks anders zeggen dat ik het geweldig vind hier. Ik heb al zoveel dingen gedaan en gezien.
Ik heb het prima naar mijn zin in mijn nieuwe woning(zie foto's vorige bericht) heel lieve huisgenootjes. helaas gaan er deze maand 3 weg en woensdag de eerste al. Ik had vandaag mijn eerste werk dag gehad van 8 tot 4. Hele vriendelijke collega's en een leuke baas. We gaan woensdag met ze alle naar het voetbal, en hebben al een pot gemaakt voor wie de eindstand goed heeft. niemand heeft er vertouwen in na de 7-0 nederlaag in het weekend. Afgelopen zaterdag ben ik op stap geweest met mijn huisgenoten en redelijk wat nederlanders leren kennen. Zondag ochtend lekker aan het zwembad gelegen tot 3 uur en toen kwam de surinaamse familie mij ophalen. We gingen met 3 auto's ergens naar een rivier om een persoon te dopen in de suriname rivier. daarna lekker zelf zwemmen. Ze zijn echt gelovig hier ze hebben mij zelfs meegevraagd of ik vrijdag en zaterdag mee ga naar een weekend met katholieke jongeren. Wie weet.
Je kan hier eten voor 1,5 en het smaakt allemaal best goed. Morgen bowlen want woensdag gaat een huisgenoot weg.
Ik zal met regelmaat een bericht plaatsen want heb 24 uur per dag beschikking over internet. foto's volgen want het is hier wel traag. ik heb wel problemen met met alles wat op stroom werkt, ze hebben hier op de meeste plaatsen maar 110 volt, dus geen dvd's geen telefoon opladen en ook geen batterij, maar komt allemaal goed. De surinaamse televisie is goed, veel sport(engels en spaans voetbal live) goede films.

foto volgen

later

  • 09 September 2008 - 06:36

    Bjorn:

    Heb jij dan maar een parttime stage job. Want je heb volgens mij meer vrije dagen als werkdagen. nog veel plezier

  • 09 September 2008 - 10:47

    Ellen:

    Hey Koekmaus,

    Hoe smaakt het Parbo bier? En de Borgoe ook al geprobeerd?
    In het Bredase gaat het gewoon door en ook wij hebben vandaag lekker weer! Mocht ook wel weer eens.
    En wat Bjorn al zegt.... Heb jij nog niet gewerkt ofzo? T lijkt wel vakaansie!

    SOKO SOKO!

    X

  • 09 September 2008 - 13:19

    Roy:

    He maurice goed om te horen dat het goed met je gaat. Je moet gewoon mee gaan met dat jongerenweekend; vast wat gewillige dames te scoren voor je!
    Christa zou contact met jou opnemen vernam ik van Aukje. Ze had al onderkomen begreep ik.

  • 09 September 2008 - 13:32

    Maurice:

    He roy,

    katholieke mensen zijn niet gewillig, snap je dat nou niet. En ik ga idd deze week met krista afspreken.

    En bjorn en ellen er wordt hier wel gewerkt, 8 uur per dag. Morgen 7 want het voetbal begint om half 5. alleen had de eerste 5 dagen vrij. Oh ja niet alle smsje komen aan dus alvast sorry als jullie niks van mij horen via de telefoon. Ga weer verder met WERKEN

  • 11 September 2008 - 08:47

    Moeder:

    leuk jouw berichtje.blij dat alles goed gaat. als ik jou was ging ik wel mee naar het katholieke jongeren weekend.je weet nooit waar het goed voor is.

    lief je moeder

  • 12 September 2008 - 12:45

    Ilona:

    Hey Maus,

    Wat een leuke verhalen.. Volgens mij ga jij je de komende maanden niet vervelen;) Super dat je daar zoveel dingen bezoekt. Ben jaloers.. Hier gaat het goed. Hoe is het met je broertje bjorn?;)

    Veel plezier Kus

  • 12 September 2008 - 18:51

    Mark Wijngaards:

    Hé maus

    Leuk te lezen dat dat je het daar naar je zin hebt. Met mij ook alles goed. F1 was super gaaf jammer dat je er niet bij was misschien volgend jaar? Dat voetbal stadion op de foto lijkt wel een beetje op het philips stadion!!! veel plezier bij de voetbal ik ga dinsdag met je broertje naar psv. groeten Mark

  • 14 September 2008 - 12:11

    Jos:

    Hallo maurice
    alles is goed met jou om te horen. Zou jij van het muntgeld wat ze in Suriname gebruiken van ieders een mee willen brengen tegen betaling natuurlijk. voor de rest gaat ook alles goed met mij. Groetjes je Pa

  • 14 September 2008 - 17:36

    Moeder:

    hoi maurice.Fijn weekend gehad. Het is hier mooi weer,maar natuurlijk niet als bij jullie.Verder gaat hier alles het zelfde.Geen nieuws is goed nieuws.Mis je me al.Liefs je moeder.

  • 16 September 2008 - 21:12

    Eva En Jeroen:

    lieve maurice
    lekker hoor dat je daar internet en tv hebt.
    heb je psv vanavond ook kunnen zien?
    ik hoop voor je van wel.
    alleen wel balen van die uitslag van 0-3.
    nou hopen dat je dan maar uit wint bij liverpool.

  • 05 November 2008 - 15:15

    Tante Ria:

    Van ome Gerard je site gekregen. Allereerst nog gefeliciteerd met je 24 verjaardag. zo te lezen heb je het daar prima. Veel recreeren en weinig werken als ik dat zo lees. ( heb niet alles gelezen hoor)Pas je je al aardig aan aan het surinaams tempo? goed van je dat je je verdiept in het geloof. Komt het misschien nog met iemand goed in de familie betreft het geloof. als je maar niet iedereen gaat bekeren als je terug gaat. Nog veel plezier daar. Groetjes ook van ome laurent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Maurice
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 26163

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: