aangekomen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu aangekomen in Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Maurice Dongen - WaarBenJij.nu

aangekomen in Suriname

Door: maurice

Blijf op de hoogte en volg Maurice

05 September 2008 | Suriname, Paramaribo

He matties

Hier het eerste bericht vanuit Suriname. Ik ben er ondertussen al weer bijna 3 dagen, en het bevalt me prima. Ik heb heerlijke vlucht gehad, met lekker surinaams eten aan boord. Voor de rest heb ik lekker kunnen slapen, Ik lag al te slapen voordat ze met het ijs en een deken waren langs geweest.
kwart over 3 zetten ik mijn voeten op Surinaamse bodem. Ik werd netjes opgehaald door Melvin een aangenomen zoon van de Familie. Het was toch bijna 45 min rijden voordat we aankwamen in Paramaribo. Melvin kon uren vertellen over hoe mooi de stad was en liet mijn de mooiste gebouwen zien. Ik was totaal niet onder de indruk. De stad is lelijk, de wegen zijn heel slecht. Maar toch leeft de stad enorm. Iedereen is Happy hier. Rond half 7 was ik bij de familie aangekomen. Een oer echte amsterdammer is mijn baas. Die lekker lui achterover in de stoel zat. Een surinaamse vrouw, met zoon (steffan) en dochter( fabiene). Ik ben super gastvriendelijk ontvangen door heel de familie. We hebben wat gegeten en zijn daarna naar de bios geweest met ze 4e.
Donderdag ben ik met Melvin heel de dag opstap geweest om vanalles te regelen. Hebben woon ruimte gezocht en gevonden. In de middag waren we thuis en heel de familie zit daar binnen. Ik telde maar liefst 11 surinamers. S'avonds moesten we voor het bedrijf promotie doen bij een televisie programma. Maar eenmaal aangekomen op plaats van bestemming bleek het niet door te gaan. Typische Surinaams. Ik mocht rijden want Melvin kan geen schakel auto rijden. Het was even wennen om links te rijden en het stuur recht te hebben, maar ook de Mac drive heb ik overleefd. Dus dat komt goed. Rond 10 uur heb ik nog lekker frikandelen gegeten in een surinaams gezin. Lekker hoor surinaams eten. Woensdag gaan we naar Suriname - el salvador voor de WK kwalificatie.
Vandaag ben ik ingetrokken in mijn nieuwe woning. De huur is iets duurder dan verwacht, maar ik zit prima, Internet, tv, keuken, douceh, hangmat, 5 meiden dus maak je maar geen zorgen.
Zondag ga ik naar de kerk, want die mensen willen mij meenemen, die zijn erg gelovig, gelukkig is het maar een korte mis van 10;00 tot 13:00. Ze hadden mij vanochtend ook meegenomen om te ontbijten en vanavond uiteten.

Nou mensen kan nog wel uren vertellen hoe leuk het hier is, maar ik zweet met kapot want het is over de 30 graden. Ik ga mijn tas even uitpakken,

Ik ben loesoe,

Tamara

ja spreek al een aardig woordje surinaams.

mijn nieuwe nummer is 005978585621

adres

schietbaanweg 27
paramaribo

geen postcode



  • 05 September 2008 - 17:20

    Ome Gerard En Tante :

    Leuk bericht Mauric, jammer dat je niet onder de indruk bent van de stad, kan ook niet als de stad lelijk is, als de meiden maar mooi zijn he!! Al bekomen van de familiedag, wij nog maar amper. , groetjes en tot horens.

  • 05 September 2008 - 17:36

    Roel & Lieke:

    Hey maus,

    goedbezig! zo'n wekelijkse kerkdienst van 3 uur is een mooie vervanger voor een wekelijks wedstrijdje PSV.

    Heb je ook al een surinaamse simkaart gekocht of ben je nog bereikbaar voor smsjes via je nederlandse sim?

    We zijn benieuwd naar alle verhalen!

    Groetjes!


  • 05 September 2008 - 19:01

    Piet D'echte Ajacied:

    Ha morris, nu al sankas aan het scannen :P veel succes jonguh, plezier en een hele boel bier. allemaal voor jou. maar psv interesseerd ons geen zier :P. succes!!

  • 05 September 2008 - 19:26

    Annika:

    Hey Maurice,

    goed bezig al! trek je dat trouwens wel..een Amsterdammer als baas ;) ?!
    ben benieuwd naar al je verhalen (en foto's)!
    veel plezier, xx

  • 05 September 2008 - 20:16

    Mall:

    hey hey
    goed te horen dat je het naar je zin hebt! Veel plezier nog, geniet ze!
    kus

  • 05 September 2008 - 21:14

    Sanne;:

    Hey Maus,

    Fijn dat je goed ontvangen bent en dat je het nu al naar je zin hebt. Jammer dat je geen dvdtje kan kijken, toch wel rustgevend zo 's avonds!!! Hou me op de hoogte! Liefs Sanne

  • 08 September 2008 - 16:49

    Bjorn En Partner:

    he vriend.
    fijn om te horen dat alles goed gaat. Je heb een leuk huis, maar hoeveel gasten kun je ontvangen vanuit het koude nederland.
    Hier is ook alles goed. ilona en ik zijn vandaag bij de notaris geweest en zijn dus op papier aan elkaar verbonden.
    Het weekend was ook super gaaf. formule 1 was een spectakel. alleen de fia is een beetje joods.
    op het werk gaat het goed. wel heel druk heb deze week maar een 7 daagse werkweek. Hoeveel dagen moet jij daar werken en hoelang zijn jouw dagen.
    Heel veel plezier nog.

    x Bjorn en Ilona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Maurice
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 26154

Voorgaande reizen:

01 September 2008 - 30 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: